Webinar - Facebook-side for din bedrift (grunnleggende nivå 1) - 16. april 2020 (Gratis!)

Dette webinaret er beregnet på brukere som ennå ikke har laget en Facebook-side for sin bedrift, eller for brukere som anser seg som nybegynnere.

Tidspunkt: 16. april kl 18:00 – 21:00
Sted: Via din PC eller nettbrett
Pris: Gratis
Påmeldingsfrist: kl 16.00 samme dag som kurset holdes.


På webinaret vil vi gå gjennom følgende:

  • Opprettelse av en Facebook-side for bedriften
  • Oppsett av Facebook-siden
    • Profilbilde og forsidebilde
    • Brukernavn
    • Om-delen og innlegging av kontaktinformasjon, åpningstider, adresser, bedriftshistorie og tilsvarende
    • Tilpasning av faner i menyen
    • Tilpasning av kontaktknappen
    • Innstillinger på siden
      • Generelle innstillinger
      • Meldinger og automatiske svar
      • Sideroller og administratorer
      • Andre tilpasninger
  • Innlegg på siden
    • Kreative verktøy for å lage innlegg
    • Ulike former for innlegg
      • Bilde/video
      • Fotoalbum
      • Bildekarusell
      • Lysbildefremvisning
      • Koblinger til websider og andre sosiale nettverk
      • Publiseringsverktøy og planlegging av innlegg
  • Arrangementer
    • Opprettelse av arrangementer
  • Dele med venner og kontakter
  • Daglig drift av siden på PC og smarttelefon

NB: Vi forutsetter at du har registrert deg selv på Facebook med en privat konto før du kommer på kurset! Det er en fordel om du har brukt Facebook i hvert fall litt privat.


Webinaret følges via din PC eller nettbrett. Instruktøren vil dele sin skjerm, og vise hvordan du kan jobbe effektivt med gratisversjonen av Microsoft Teams. Du har anledning til å chatte og snakke med instruktøren underveis.

Praktisk informasjon om selve webinaret vil bli sendt deg etter at vi har mottatt din påmelding. Du kan melde deg på i vårt registreringsskjema - se knapp lenger ned på denne siden.

Webinaret vil bli tatt opp, og opptaket lagt ut på nettet med tilgang til deltakere i etterkant av kurset.

Kursholder: Kathrine Jølle Wathne (Aktiv Kunnskap AS)

For nærmere informasjon kontakt:

NAV kan dekke egenandelen for personer som har avtale med NAV om å delta på Skapes kurs for etablerere.

Kursbetingelser:
Avmelding kan gjøres, men den må være skriftlig og sendes som e-post til Skape senest 7 dager før kursstart. Link for dette finnes i alle kursbeskrivelser. Påmeldte som ikke møter, eller sender avmelding senere enn 7 dager før kursstart, faktureres full egenandel for kurset. Egenandel for Skape's kurs faktureres etter at kurs er gjennomført. Faktura utstedes av Rogaland Fylkeskommune, men det fremgå at den gjelder Skape kurs, inkl. kurstittel og dato/sted.