Selskapet ble etablert i 2013 og vi er nå 6 fulltidsansatte og har 4 innleide konsulenter som sitter litt spredt rundt i verden. I 2018 lanserte vi vårt første PC spill som heter Fishing: Barents Sea og vi jobber i dag med en videreutviklet versjon av dette spillet som er planlagt og bli lansert i 2020.
Hva har vært positivt og/eller utfordrende med å starte bedrift?
Det var i starten veldig utfordrende å komme i gang, finne de rette personene med riktig kompetanse for å kunne hjelpe til med utviklingen av spillene våre. Heldigvis har vi vært heldig å fått en rekke gode støttespillere, og god hjelp fra Skape.
Hva har vært viktig i planleggingsfasen?
Å være nyktern, bygge stein for stein og sette seg realistiske delmål, som er mulig å realisere, slik at man i sum når hovedmålet man har satt seg. Når et delmålet er realiserte, er det også viktig å reflektere litt over hvordan delmålet ble nådd og hva man lærte. Slik at det blir en kortere vei å gå tilbake noen steg, om nødvendig. Alltid ha et budsjett og jobbe etter, og gjerne ha et budsjett for minimum 1 år fremover. Et gjennomtenkt budsjett vil være med å bidra til at man lettere kan se når ting blir vanskelig, slik at man kan handle deretter før ting går helt i stå!
Har dere tatt etablererkurs eller fått veiledning?
Ja, vi har fått veiledning fra både Skape og Valide i oppstartsfasen av selskapet.
Har dere noen gode råd til andre som går med etablerertanker?
Start med noe du liker å holde på med, eller brenner for. Sjekk ut om det finnes noe tilsvarende i markedet allerede. Hold fokus på hovedmålet og alltid ha en plan B, i tillfelle!