Webinar - Facebook side for din bedrift 19. mars 2020 (nivå 2) - gratis (Fullbooket!)

Webinaret er for deg som allerede har en Facebook side for din bedrift, men som vil lære mer om hvordan siden din kan bli bedre. Vi går gjennom diverse tilpasninger av designet på siden, samt jobber med innlegg for å skape trafikk og oppmerksomhet.


Kurset er fullt!

Webinar: Facebook nivå 2 den 19. mars 2020 kl 17:30-21:00

Pris: gratis

Webinar om bruk av Facebook for din bedrift: Kurset er for deg som allerede har en Facebook side for din bedrift, men som vil lære mer om hvordan siden din kan bli bedre. Vi går gjennom diverse tilpasninger av designet på siden, samt jobber med innlegg for å skape trafikk og oppmerksomhet.

Temaer på webinaret:

  • Tilpasse designet av din Facebook side
    • Legg til ekstra faner i menyen og tilpass rekkefølgen
    • Kobling mot blant annet Instagram, YouTube, Pinterest og tilsvarende
    • Tilleggsvalg som butikk, tjenester og Facebook-avtaler
  • Bruk av film som forsideplakat
  • Kort om film:
    • Sy sammen en film på din Windows 10 PC med appen Bilder.
    • Lag en enkel film på din mobil ved hjelp av noen nyttige og enkle applikasjoner.
  • Tilpasse automatiske meldinger og chat
  • Kreative verktøy for produksjon av innlegg
  • Publiseringsverktøy
    • Publiserte innlegg
    • Planlagte innlegg
    • Utkast
    • Utløpende innlegg
    • Videoer og videobibliotek
    • Lydsamling
    • Jobb og jobbsøknader
  • Arrangementer
    • Enkeltstående arrangement
    • Gjentakende arrangement
    • Fremming av arrangement (annonsering)
    • Duplisering av arrangement
    • Deling av arrangement
  • Grupper og tilknytning av grupper til din side
  • Medlemskap i andre grupper, og promotering i andre grupper
  • Oppfølging av kommentarer og invitasjon til å like siden
  • Annonsering & promotering
    • Frem et innlegg
    • Frem et arrangement
    • Promoter send melding-knappen
    • Promoter siden din
    • Promoter bedriften din lokalt
    • Promoter ring nå-knappen
    • Få flere besøkende på nettstedet
    • Få flere kundeemner
  • Innsikt og sidekvalitet
  • Din rolle som administrator kontra din rolle som personlig bruker på Facebook
    • Lik andre sider som din side
    • Lik andre innlegg som din side
    • Kommenter som din side
    • Del innlegg som din side
    • Se som besøkende på siden
  • Litt om strategisk planlegging
  • Daglig drift av siden på PC og smarttelefon

Webinaret følges via din PC eller nettbrett. Instruktøren vil dele sin skjerm, og vis hvordan du kan jobbe effektivt med din Facebook side for bedrift. Du har anledning til å chatte og snakke med instruktøren underveis.

Vi forutsetter at du har jobbet som administrator på en Facebook side tidligere. Vi vil vise hvordan du jobber som administrator på din Facebook side via nettleser (PC), og i tillegg vil vi vise hvordan du kan bruke apper på din mobil for å gjøre tilpasninger på din side.

NB: Vi ber deg om å laste ned følgende apper på forhånd til din smarttelefon:

Praktisk informasjon om selve webinaret vil bli sendt deg etter at vi har mottatt din påmelding. Du kan melde deg på i vårt registreringsskjema - se knapp lenger ned på denne siden.

Webinaret vil bli tatt opp, og opptaket lagt ut på nettet med tilgang til deltakere i etterkant av kurset.


For nærmere informasjon kontakt:
Suzanne de Kok Selstad - mobil: 950 48 515 - suzanne.dk.selstad@skape.no eller
Rudolf Hansen – mobil: 974 67 981 - rudolf.hansen@skape.no

NAV kan dekke egenandelen for personer som får ytelser fra NAV. Ta kontakt med din veileder i NAV om dette i forkant til kurset.

Kursbetingelser:
Avmelding kan gjøres, men den må være skriftlig og sendes som e-post til Skape senest 7 dager før kursstart. Link for dette finnes i alle kursbeskrivelser. Påmeldte som ikke møter, eller sender avmelding senere enn 7 dager før kursstart, faktureres full egenandel for kurset. Egenandel for Skapes kurs faktureres etter at kurs er gjennomført. Faktura utstedes av Rogaland Fylkeskommune, men det fremgår at den gjelder Skape kurs, inkl. kurstittel og dato/sted.